MINGGU KETUJUH ( 29 Julai 2013 - 2 Ogos 2013 )

Mulai pada minggu ke tujuh ini saya diberi arahan untuk berpindah tempat dari bilik setiausaha ke bilik dokumen serta melakukan kerja-kerja pembuatan dokumen. Saya telah membuat carian dokumen-dokumen yang telah lengkap untuk dihantar ke Jabatan Imigresen Johor Bahru. Selepas itu saya perlu merekodkan nama-nama pelajar yang telah siap dokumennya untuk dihantar ke Jabatan Imigresen Johor Bahru. Saya juga telah menjawab panggilan daripada pelajar antarabangsa yang bertanyakan status passport mereka samada sudah siap atau belum. Saya dan juga beberapa lagi orang staf serta rakan-rakan praktikal yang lain telah bersama-sama membuat pembungkusan hamper dan goodies beg untuk diberi kepada para tetamu pada majilis IFTAR dan majlis Hari Raya Aidilfitri nanti.

Bilik dokumen merupakan bilik memproses dokumen permohonan pelajar antarabangsa.


Pengetahuan serta kemahiran yang saya perolehi sepanjang minggu ini ialah saya telah dapat menyemak status passport pelajar antarabangsa dengan lebih cekap. Saya juga semakin mahir membuat carian dokumen yang telah lengkap di tempat penyimpanan dokumen mengikut Negara.


Impak serta kesannya pada saya ialah saya perlu memahami apa yang pelajar antarabangsa tersebut inginkan agar tidak tersalah maklumat disebabkan bahasa yang berbeza

No comments :

Post a Comment