MINGGU KE DUABELAS ( 2 September 2013 - 6 September 2013 )

Masuk minggu ke duabelas ini saya diarahkan untuk belajar secara ringkas cara-cara menerima dokumen daripada pelajar antarabangsa ataupun passport di kaunter bagi menggantikan staf yang bakal bercuti pada keesokan harinya. Saya juga telah membuat proses penerimaan dokumen dan passport pelajar serta membuat pemulangan passport yang sudah lengkap kepada pelajar-pelajar antarabangsa. Saya juga masih membuat dokumen permohonan baru pas pelajar serta pas lanjutan pelajar. Seperti minggu-minggu sebelum juga saya perlu menjawab telefon dari pelajar yang bertanyakan status passport mereka. Pada minggu ini saya mendapat kelapangan dan masa yang ada saya gunakan untuk mengemas pantry kerana pantry tersebut agak bersepah kerana kami telah menggunakan pantry ketika proses pembungkusan beg MOPA pada dua minggu lepas.

Bilik 'pantri' yang digunakan untuk proses pembungkusan beg MOPA.


      Pada minggu ini saya telah belajar dan memahirkan penerimaan dokumen daripada pelajar di kaunter. Saya juga semakin mahir membuat dokumen untuk pelajar.

      Impak dan kesannya pada saya ialah saya perlu menangani situasi dimana pelajar antarabangsa kerap bertanya tentang status passport mereka. Adakala pelajar tersebut beremosi kerana passport mereka lambat siap dari imigresen.

No comments :

Post a Comment