MINGGU KE TUJUHBELAS ( 7 Oktober 2013 - 11 Oktober 2013 )

Pada minggu ketujuh belas ini saya telah membuat salinan fotokopi untuk semua visa berserta resit yang baru diterima dari Imigresen Johor Bahru bagi membuat pelarasan untuk setiap jumlah keseluruhan permohonan visa. Selepas membuat salinan fotokopi, saya perlu menuliskan nama, nombor pasport dan juga tarikh tamat visa di atas “white sticker” untuk dilekatkan pada bahagian luar kulit pasport tersebut. Saya memasukkan setiap dokumen yang telah lengkap ke dalam laci bagi menunggu pelajar menghantar pasport mereka sebelum menghantar dokumen permohonan tersebut ke Imigresen Johor Bahru. Pada minggu ini terdapat beberapa orang pelajar Indonesia yang bakal mendaftar di UTM, oleh itu saya di arahkan untuk mengisi lagi barangan cenderahati ke dalam beg MOPA untuk diberikan kepada beberapa orang pelajar tersebut.

      Pengetahuan dan kemahiran yang saya perolehi pada sepanjang minggu ialah saya belajar cara mudah untuk memasukkan dokumen yang telah lengkap mengikut Negara serta abjad ke dalam tempat yang telah disediakan.

      Impak dan kesannya ialah saya perlu mengasingkan dahulu dokumen tersebut mengikut Negara, dan kemudiannya mengasingkannya pula mengikut abjad nama agar mudah untuk dicari apabila sudah tiba masa untuk dihantar ke Imigresen.

No comments :

Post a Comment