MINGGU KE SEPULUH ( 19 Ogos 2013 - 23 Ogos 2013 )

Pada minggu ke sepuluh ini saya diberi arahan untuk membuat dokumen lanjutan, dokumen baru, dan visa dengan rujukan untuk pelajar antarabangsa serta tanggungannya. Saya turut menghadiri jamuan hari raya yang diadakan untuk semua unit di bawah hal ehwal mahasiswa dan alumni yang diadakan di hadapan Pusat Kesihatan UTM. Hari pendaftaran pelajar untuk sesi baru semakin hampir dan pada hari pendaftaran itu pelajar akan diberi beg MOPA  sebagai cenderahati untuk pelajar. Saya dan beberapa orang rakan praktikal yang lain telah diarahkan untuk mengisi cenderahati-cenderahati yang disediakan ke dalam beg MOPA untuk diberikan kepada pelajar yang telah mendaftar pada hari pendaftaran nanti. Sebanyak 400 beg cenderahati yang perlu di sediakan untuk para pelajar yang bakal mendaftar nanti. Sebelum memberi dokumen yang telah lengkap untuk dihantar ke Imigresen Johor Bahru, saya perlu merekod terlebih dahulu jumlah dokumen yang akan dihantar. Ini bertujuan bagi memudahkan pihak imigresen untuk mengetahui jumlah dokumen yang telah dihantar ke sana pada setiap hari. Pasport-pasport yang telah siap dan dibawa pulang dari Imigresen pula perlu saya lekatkan sticker berwarna putih dan saya perlu mengisikan nama, nombor passport serta tamat tempoh visa passport tersebut pada sticker putih tadi.

proses pembungkusan cenderahati untuk pelajar di lakukan di dalam pantri.


Pengetahuan dan kemahiran yang saya perolehi ialah membuat dokumen lanjutan, baru serta membuat visa dengan rujukan pada setiap permohonan yang dimohon oleh pelajar antarabangsa mengikut setiap permohonan yang dibuat oleh pelajar tersebut.

No comments :

Post a Comment