MINGGU KE SEMBILAN BELAS ( 21 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013 )

Pada minggu ke sembilan belas ini saya di arahkan untuk membuat fotokopi visa beserta resit pasport yang sudah siap dari Imigresen. Selepas itu, saya perlu merekod pasport-pasport tersebut ke dalam senarai rekod microsoft excel yang telah disediakan. Selepas merekod, saya perlu menulis nama, nombor pasport serta tarikh tamat visa yang terkini di atas "White Sticker" untuk dilekatkan dibelakang kulit pasport pelajar. Saya juga diarahkan untuk membuat dokumentasi pembatalan pas untuk pelajar antarabangsa.
'white sticker' yang dilekatkan pada bahagian kulit pasport pelajar.
      Pengetahuan dan kemahiran yang saya perolehi pada minggu ini ialah merekod pasport yang telah siap ke dalam microsoft excel melalui dua cara. Cara pertama ialah dengan meletakkan tanda 'X' pada nama yang sudah sedia ada dan cara keduanya ialah dengan merekod kembali nama berserta maklumat-maklumat lain pelajar tersebut.
     Antara impak yang perlu saya hadapai sekiranya terdapat kesalahan semasa merekod, pencarian pasport juga akan sukar.

No comments :

Post a Comment